fredag 11. januar 2013

Husmorferie eller ikke....

Denne gangen blogger jeg fra Tromsø hvor jeg har vært de siste 5 dager. Er med på rehabilitering gjennom sykehuset her i etterkant av ryggoperasjonen jeg hadde 2 år tilbake. Er kommet med i et flott gjeng med 9 andre fra ulike plasser i Nord Norge. Her er mye latter, intervalltrening, teori, styrkeøvelser og annet moro.
Så veldig mye strikking er det ikke blitt selv om garn og pinner er med. Har fått begynt på armene til nok en Mariusgenser, bolen ligger ferdig hjemme. Denne skulle være til min kjekke svigersønn til jul, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Det må da vel gjelde en god og varm genser og :-)
Har oppdaget en ny nettbutikk som selger alldelses nydelige mønstre og har bestilt meg to. Det er Chatrines Living Design. Hun kommer fra Tromsø og har laget de nydeligste kjolene du kan tenke deg. Verdt å gå inn og ta en titt er det i alle fall. Dermed ble det litt om strikking allikevel.

Det blir fort litt lange dager når man er helt alene. Litt dyre dager blir det og i og med at jeg bor på hotell. Selve oppholdet er greit, der betaler vi kun egenandel på 165 kroner døgnet, men så var det alle fristende butikker her da. Fritiden brukes i byen, og det blir titt og ofte ett par poser med "hjem" på hotellet. Mat må vi og ha, og den dekker vi selv. I og med at vi ikke kan lage mat på rommene må man spise ute. Luksus og en litt merkelig følelse (les deilig) å slippe å lage middag til 3 sultne små, en mann og meg rett etter en lang arbeidsdag. Men det koster....
Hadde overvekt på flyet TIL Tromsø, tør ikke tenke på hjemturen engang. Skal ligge her 14 dager til X 2 poser hver dag. Godt det er stengt søndager slik at armene får hvilt seg.

I dag kommer min flotte sønn, hans kjære og mitt yngste barnebarn til byen. De skal være her i barnedåp i helga, og jeg regner med at det blir ett treff eller to med dem.
Har noen venninner her i byen jeg også skal ta kontakt med i løpet av helga, det gleder jeg meg til.

For øvrig tok jeg mot til meg i går og oppsøkte Kom og Dans miljøet og var med på dansekveld her. Det var et flott møte med hyggelige, danseglade folk, jeg fikk danse masse og tar en reprise neste torsdag tenker jeg.


2 kommentarer:

  1. Åja, er du kanskje i nakke- ryggruppa på Kraft?? Den kjenner jeg godt til, det var en stor del av jobben min å administrere den i min tidligere jobb. Nå jeg vil ikke kalle det for noen husmorferie akkurat og skjønner godt det blir dyrt å sulle rundt i byen på ettermiddagene i nesten 3 uker.
    Ønsker deg lykke til videre med gruppebehandlinga og ei fin helg:)

    SvarSlett
  2. Det er jeg :-) Utrolig flott opplegg og dyktige folk som tar vare på oss. Det har blitt noen poser underveis, ikke fra Kraft hallen, men fra omgivelsene rundt :-) Takk for hyggelig hilsning.
    Klem fra Yvonne

    SvarSlett